Výskum z minulého roka ukázal, že 7 z 10 firiem má webovú stránku. Webová stánka je vizitka spoločnosti. V dnešnej dobe internetu je to už samozrejmosť. Je jedno či predávate malý produkt, alebo prevádzkujete autoservis. Základom každého úspešného podnikania (či už ste firma alebo živnostník) je zviditeľniť sa na internete. Absencia webu je nevyužitie úspešnej marketingovej príležitosti.

Veľa firiem začína rozmýšľať nad webom až v neskoršej fáze svojho podnikania. Pravdou je, že Vaša konkurencia už vlastný web má. Firemná stránka neslúži len na prezentáciu Vašej spoločnosti, či produktu. Pomocou webovej stránky môžete zistiť viac o tom, akí sú vaši zákazníci, o čo sa zaujímajú, z akých stránok k Vám prichádzajú, kde sa nachádzajú a o aký produkt majú najväčší záujem. Pomocou vlastného webu si rozšírite svoje pole pôsobnosti tým, že si vychováte svojich budúcich zákazníkov alebo oslovíte nové segmenty trhu – či už lokálne, národne, medzinárodne. Firemný web je reklama dostupná 24 hodín denne, 7 dní v týždni pričom môžete kedykoľvek meniť obsah aj formu a za veľmi nízku cenu. Pomocou eshopu nemusia Vaši zákazníci cestovať do predajne a všetko zariadia pár klikmi z pohodlí svojho domova. Posielate denne desiatky emailov Vašim zákazníkom? Aj toto vie z automatizovať webová stránka.

Webovou stránku si váš biznis buduje profesionálny imidž. A zákazník nezistí, či zamestnávate jedného zamestnanca, alebo stovky, ani že pracujete z obývačky v čase keď sú deti v škôlke. Dobre nadizajnovanou webovou stránkou vyvoláte prvý dojem. Ďalšou výhodou pri webových stránkach je, že sa zvyšuje šanca na impulzívny nákup Vašeho produktu. Priznajme si, že veľakrát nakupujeme pod vplyvom emócii. Niečo sa nám páči, tak si to kúpime. Toto sa dá docieliť vyvolaním emócii zobrazením produktu na webe. Ušetríte peniaze vyhodené na väčšinu tlačených ponúk a dokumentov, tiež náklady na poštovné ak používate profesionálne znejúci mail. Získate omnoho viac kontaktov na vašich zákazníkov a môžete si s nimi vybudovať dlhodobý vzťah.

Mať web však nestačí. Tým sa to iba začína. Ak chcete mať úspešný web, musí spĺňať nasledovné:

  • Pútavý a rezponzívny dizajn
  • Stránku musia používatelia nájsť
  • Jednoduchá používateľnosť
  • Kvalitný obsah
  • Zvládnutá technická časť

Pútavý a rezponzívny dizajn

V dnešnej dobe prichádzajú na weby viacej používatelia z mobilných zariadení a tabletov ako z klasických počítačov. To je dôvod prečo je potrebné aby Vaše riešenie webu bolo responzívne. To znamená aby sa stránka prispôsobila zariadeniu a zobrazovala sa správne a čitateľne. Skúsenosti nás naučili, aby sme pri výbere šablóny dávali pozor na tieto prvky :

  • Účinné farby - Dôležité je farby zladiť tak, aby pôsobili harmonicky, navzájom sa doplňovali, a aby zvýrazňovali identitu firmy či navodili požadovanú atmosféru stránok.
  • Premyslená typografia - správne vybraný font písma
  • Konzistentnosť - Pravidelné línie, jednotné štýly grafiky. Presnosť a precíznosť = dokonalá harmónia.
  • Použiteľnosť - stránka musí byť prehľadná, intuitívna, jednoducho "user friendly".
  • WOW efekt - web by mal zanechať ten správny dojem. Na prvý pohľad byť zaujímavý a zapamätateľný

Stránku musia používatelia nájsť

Web musí byť optimalizovaný pre vyhľadávače. V praxi to znamená mať zvládnuté dve veci. “On page faktor” - technickú časť webu (kvalitný obsah s kľúčovými slovami, dobre naprogramovaný web, rýchle načítanie stránky, responzita a príťažlivosť dizajnu, užívateľské rozhranie, bezvýpadkovosť prevádzky systému…) a "off-page faktor” - veci, ktoré idú mimo webu (spätné odkazy, sociálne siete a interakcia, email marketing …).

Jednoduchá používateľnosť

Snažíme sa vytvárať webové riešenia, ktoré sú jednoduché a intuitívne. Nenadarmo sa hovorí v jednoduchosti je krása.

Kvalitný obsah

Jednou z možností tvorenia obsahu na svojej stránke je podpora CMS (systém manažérstva obsahu). Táto podpora umožní, že si aj vy ako vlastník web stránky viete hocikedy bez asistencie programátora sám editovať obsah stránky. Písať články, upravovať linky atď.

Technická časť

Rýchla odozva načítania stránky a bezvýpadkovosť sýstému môže zaručiť aj vhodný výber hostingu a škálovateľnosť výkonu. Jednou z možností je hosťovanie webovej stránky na aplikačnom cloude. Máme s tým vynikajúce skúsenosti a môžeme len odporučiť.

Niekedy sa môže zdať, že vyhotovenie webovej aplikácie je ako jadrová fyzika. Všetko sa zdá veľmi komplikované a všade sa nájde niekoľko spôsobov ako daný problém riešiť. Skúsenosti nás naučili, že jednoduché riešenie sú lepšie ako tie komplikované. Verím, že ste už aj Vy pevne rozhodnutí, že web je treba mať. Webom sa venujeme niekoľko rokov a preto Vám s tým vieme pomôcť.


Michal Kalman
Michal Kalman
Softvérový vývojár

Softvérový vývojár a podnikateľ zameriavajúci sa na platformu Java, Python a Javascript. Mám dlhoročné profesionálne skúsenosti s vývojom Java/JavaEE aplikácií. Som zakladateľ firmy Morione, ktorá sa venuje návrhom a realizáciou efektívnych webových aplikácií. Podporujem a vyvíjam viaceré startupy. Vo voľnom čase cestujem po svete, behám po horách, píšem blogy a tvorím kreatívne videá.